Чабанюк
Тетяна Петрівна
30.12.14.
Доповідь на педраді в рамках теми:
«Розвиток творчих здібностей учнів на основі використання
нестандартних форм та нових освітніх технологій організації пізнавальної діяльності учнів»
(Керівник: Бартюк М.П.)
Підтема:
Розвиток творчих
здібностей учнів та підвищення
мотиваціївивчення англійської мови
шляхом впровадження мовного портфоліо
мотиваціївивчення англійської мови
шляхом впровадження мовного портфоліо
Спрямованість системи
освіти на засвоєння знань, яка була традиційною й виправданою ще кілька років
тому, уже не відповідає сучасному соціальному замовленню.
і вимагає виховання творчих, ініціативних і самостійних
особистостей,
здатних ефективно
взаємодіяти під час виконання суспільних, виробничих та економічних завдань.
Навчити людину на все життя неможливо.
Важливо розвивати в ній інтерес до накопичень знань та
навчити прийомам самостійної роботи.
Прагнення самостійно й творчо оволодівати знаннями – є неодмінною
умовою виникнення глибокого інтересу до навчальних предметів.
Сучасний громадянин України повинен швидко адаптуватись у
мінливих життєвих ситуацій, критично мислити, використовувати набуті знання
та вміння в навколишній дійсності,
бути здатним приймати
нестандартні рішення, творчо мислити; уміти добувати та переробляти
інформацію, одержану з різних джерел.
Розвивати інтерес та підвищувати мотивацію до вивчення
англійської мови покликані системи інтерактивних та особистісно-зорієнтованих
педагогічних технологій,
серед яких важливого
значення набуває метод мовного портфоліо,
який створює унікальні
передумови для розвитку ключових компетенцій, творчості та самостійності
учнів.
Основною метою портфоліо є:
1)
створення мотивації навчальної діяльності,
2)
розвиток пізнавальних навичок,
3)
розвиток об’єктивної самооцінки творчих
здібностей,
4)
уміння самостійно конструювати свої знання,
5)
уміння орієнтуватися в інформаційному
просторі,
6)
вміння планувати свою діяльність,
7)
формування організаційних навичок.
Чим цінне
портфоліо для учня та вчителя?
Перш за все, це робота, яка виконується учнем самостійно,
відрізняється від інших, є єдиною у своєму роді.
Це сприяє усвідомленню учнем своєї неповторності, бо кожна
папка ведеться творчо, кожен має робити малюнки, клеїти фото, відповідно до
змісту.
На сторінках портфоліо вони роблять усе для того, щоб
довести свою неповторність, проявити свою творчість, розкрити себе як
особистість.
Що таке портфоліо та
яка його
структура?
Портфоліо (походить від
англійського слова “portfolio”[ˌpɔːtˈfəʊlɪəʊ] та перекладається «портфель, папка») –
це папка документів з навчального предмета як компонента
навчальної діяльності учнів, який ведеться учнями за педагогічного супроводу
вчителя.
Мовний
портфоліо (English Language Portfolio) було
розроблено Лінгвістичним комітетом Ради Європи з метою стандартизації вимог до вивчення,
викладання та оцінювання досягнень у галузі вивчення іноземних мов
громадянами європейських країн та було презентовано в Україні в 2003 році
після опрацювання у 15-ти країнах Європейського Союзу.
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти
пропонують три обов’язкових компоненти мовного портфоліо:
Ø мовний
паспорт,
Ø мовну
біографію,
Ø мовне досьє.
Ø Мовний паспорт містить:
· фото учнів,
· особистісну
інформацію,
· анкетні дані
учнів,
· власну самооцінку
володіння іноземною мовою.
Ø Другим обов’язковим
компонентом є Мовна біографія,
яка містить:
o
табель самооцінки учнем власних досягнень,
o
графік росту чи спаду знань учнів,
o
алгоритми певних видів діяльності,
o
поради учням,
o
аркуш рекордів (в кінці кожної теми),
o
аркуш самоосвіти (біографії кумирів, слова пісень
англійською мовою, слова віршів, кулінарні рецепти тощо).
Ø Мовне
досьє – це збірка усіх виконаних робіт, які учень вважає цінними для себе
і які відображають його знання. Це:
·
творчі завдання та проекти учнів,
·
доповіді з теми,
·
листи англійською мовою,
·
кросворди, ребуси, аукціони слів, лексичні
ігри,
·
дипломи, сертифікати та свідоцтва.
Це рекомендований перелік матеріалів, які можна включати
до мовного портфоліо. Та кожний учитель може вносити свої зміни відповідно до
рівня учнів, вікових особливостей, предмети тощо.
Концепціями роботи зі створення мовного
портфеля:
1)
створення мовного портфеля вимагає спільної роботи трьох зацікавлених сторін – учня, учителя та
батьків;
2)
за допомогою мовного портфеля здійснюється підтримка й підвищення мотивації на всіх етапах навчання за
рахунок активізації самооцінки учнів;
3)
мовний портфель підсилює
ситуацію успіху в навчальній діяльності, що сприяє позитивному
самоствердженню особистості, впливає на формування її ціннісних установок;
4)
систематичне та поетапне заповнення мовного
портфеля
реалізує ідею безперервної освіти й набуває особливої значущості під час
переходу з одного ступеня навчання на інший;
5)
мовний портфель створює
передумови для вдосконалення знань дітей і самостійного вивчення ними
англійської мови.
Виходячи з цього,
можна зазначити, що мовне портфоліо є особистісно-зорієнтованою формою
роботи, автентичним видом оцінювання, який адресується учневі, розроблений
для нього, спрямований на виявлення та розвиток творчих здібностей кожної
дитини.
Упровадження такої
форми діяльності, як європейське мовне портфоліо, означає вихід на новий
рівень самосвідомості учня, де він має
змогу вибирати, оцінювати та контролювати процес навчання, роблячи його
безперервним.
|
Слайд №1
Слайд №2
Слайд №3
Слайд №4
Слайд №5
Слайд №6
Слайд №7
Слайд №8
Слайд №9
Слайд №10
Слайд №11
Слайд №12
Слайд №13
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий